יום רביעי, 4 בפברואר 2009

וקצת מידע על גו'ן גליאנו בעברית.
.ג'ון גליאנו אחד המעצבים האהובים עליי ביותר
קצת פרטים עליו ג'ון גליאנו נולד ב28 בנובמבר 1960 הוא מעצב אופנה בריטי, מבכירי מעצבי האופנה בעולם, מעצב הבית של כריסטיאן דיור.
ג'ון גליאנו נולד בגיברלטר ובהיותו בן שש עקרה משפחתו לדרום לונדון, שם גדל בשכונת עוני. העניין שלו באופנה החל כבר בגיל צעיר, ובעידודה של אימו. בהיותו בן שש עשרה נרשם ללימודי עיצוב והדפס טקסטיל במכללה מקומית. לאחר מכן הצטרף לבית הספר לאופנה של סיינט מרטין, המוסד היוקרתי ללימוד עיצוב אופנה בלונדון. בשנת 1983 הציג את קולקצית הגמר שלו, שנושאה המהפכה הצרפתית. לקולקציה זו קשרו כתרים רבים בעיתונות העולמית והיא אף הוצגה בחלון הראווה של חנות האופנה הלונדונית היוקרתית בראיינס.

בשנת 1984 השיק ג'ון גליאנו קו הנושא את שמו בלונדון ועיצב בגדים ששילבו השפעות היסטוריות ובגדים עכשויים. בשנים עשר השנים שלאחר מכן עיצב גליאנו בגדים בלונדון. ב-1996 התמנה למעצב הבית של ז'יבנשי, להם עיצב שתי קולקציות. ב-1997 נעשה המעצב הראשי של כריסטיאן דיור, תפקיד אותו הוא ממלא מאז.

המאפיין הבולט ביותר בדגמיו של גליאנו היה במשך שנים רבות היסוד הדרמטי-הזוי, על גבול הדקדנס, המשדר עושר וזוהר מתריסים. ברם, הקולקציות האחרונות שלו היו יותר בורגניות ופחות ראוותניות.
ולמה אני מאוד אוהבת אותו?
כי הוא מעצב בעלת השראה מטורפת תמיד כשאני מציירת סקיצות ישר הוא נכנס לי לראש. ג'ון גליאנו שולט בכל סצנת התצוגות בכל הקשור לתפאורה לבגדים האיפור והתסרוקות האקזוטיים ביותר
ג'ון חובב בעיקר דברים היסטוריים ורוב התצוגות שלו והבגדים שלו מבוססים על דברים מן העבר כמו מרי אנטואנט ציירים ואומנים מהעבר ועוד.
אך אחת התצוגות האהובות עליי היא בהשראת האופרה "מדאם באטרפליי" שג'ון העלה כאשר חגג עשור בבית האופנה דיור זוהי אחת התצוגות המרשימות ביותר אשר גנבו את כל ההצגה משאר התצוגות.
הדוגמניות הולבשו בגלימות בהשראת גיישות, מקושטות אוריגמי של אמנים יפנים, ציורי משי בעבודת יד של פריחת הדובדבן, מניפות מעוצבות רקמה זהב. גליאנו עצמו עלה לבמה בתחפושת של פינקרטון הקצין האמריקאי , אף הוא גיבור האופרה.
תמונות למטה....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה